Reklamačné podmienky internetového obchodu
(e-shopu)
neoddeliteľná súčasť
všeobecných obchodných podmienok
- Reklamovať je možné len tovar, ktorý bol zakúpený u predávajúceho
a ktorý je vlastníctvom spotrebiteľa.
- Ak kupujúci je spotrebiteľ (fyzická osoba, ktorá nekoná v rámci
predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania) na všetok ponúkaný tovar sa poskytuje
záruka v trvaní 24 mesiacov, ak nie je pri tovare uvedené inak
a postupuje sa v zmysle Zákona o ochrane spotrebiteľa
a Občianskeho zákonníka a týchto reklamačných podmienok. Ak si
kupujúci objednal použitú vec a bol o tom kupujúci informovaný,
záručná doba je 12 mesiacov. Ak kupujúci nie je spotrebiteľom, postupuje
sa v zmysle ustanovení Obchodného zákonníka a záručná doba je 1
rok a na tieto reklamácie sa nevzťahujú tieto reklamačné podmienky.
- Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru od prepravnej
spoločnosti alebo priamo od predávajúceho ak si tovar preberá kupujúci
osobne, v deň jeho prevzatia.
- Kupujúci je povinný reklamáciu uplatniť bezodkladne
u predávajúceho, a to hneď po zistení vady.
- Zodpovednosť za vady sa nevzťahuje na vady spôsobené nasledovným
užívaním:
- k vade došlo mechanickým poškodením výrobku spôsobeným
kupujúcim,
- nesprávnym zaobchádzaním s výrobkom, spôsobom
iným ako bol uvedený v návode na používanie,
- používaním tovaru v podmienkach, ktoré
neodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi
prirodzeného prostrediu tovaru podľa návodu,
- zanedbaním starostlivosti a údržby
o tovar,
- poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním,
- používaním tovaru v rozpore
s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami,
technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi alebo iným porušením
záručných podmienok.
- Zo zodpovednosti za vady sú taktiež vyňaté vady, ktoré vznikli
pri živelnej pohrome.
- Zodpovednosť za
vady sa nevzťahuje taktiež i na bežné opotrebenie tovaru
(alebo jeho časti) spôsobené používaním tovaru. Za vadu nie je možné
považovať, ako vyplýva už z povahy veci doba jej minimálnej
trvanlivosti alebo doba spotreby, ktorá môže byť obmedzená na kratší čas.
Doba minimálnej trvanlivosti, doba použiteľnosti, doba spotreby alebo
obdobná doba je uvedená na tovare ak takémuto označeniu tovar podlieha.
- Reklamovaný
tovar je potrebné zaslať na našu adresu uvedenú nižšie avšak nie na
dobierku alebo osobne doniesť na kontaktnú adresu. Tovar je potrebné
vhodne zabaliť, aby počas prepravy nedošlo k poškodeniu tovaru
a odporúčame tovar zaslať doporučene, prípadne ako poistenú zásielku.
K tovaru je potrebné pripojiť kópiu dokladu o kúpe (faktúru)
a popis vady alebo odporúčame priložiť vyplnený Reklamačný
formulár spolu s dokladom o kúpe. (http://www.nakupujbezpecne.sk/docs/form/reklamacia.pdf).
Reklamáciu odporúčame zaslať výhradne písomne (poštou) alebo osobne (nie
formou e-mailu).
- Predávajúci
potvrdí prijatie reklamácie a vydá kupujúcemu potvrdenie
o uplatnení reklamácie tovaru vo vhodnej forme. Za deň uplatnenia
reklamácie sa považuje deň jej doručenia predávajúcemu, najneskôr však
momentom, kedy predávajúci znemožní alebo zabráni prevzatiu predmetu
reklamácie. Ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez
zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení
reklamácie. Potvrdenie o vybavení reklamácie bude zaslané písomne.
- Predávajúci
je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých
prípadoch do 3 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. V odôvodnených
prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie tovaru
najneskôr do 30 dni odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu
vybavenia reklamácie vybaví reklamáciu predávajúci ihneď,
v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr.
Vybavenie reklamácie však nesmie byť dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
Po uplynutí 30 dňovej lehoty na vybavenie reklamácie ma kupujúci právo odstúpiť
od kúpnej zmluvy a bude mu vrátená plná suma za tovar alebo má právo
na výmenu tovaru za nový.
- Práva
kupujúceho pri uplatňovaní reklamácie:
- ak
ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby táto bola
bezodplatne, včas a riadne odstránená, pričom táto vada musí byť odstránená
bez zbytočného odkladu,
- kupujúci
môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo sa vada týka
len súčasti veci, výmenu súčasti ak tým predávajúcemu nevzniknú
neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady,
- predávajúci
môže namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú vec, ak to
kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti,
- ak
ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni riadnemu
používaniu veci má kupujúci právo na výmenu veci alebo na odstúpenie od
zmluvy. Také isté právo ma kupujúci v prípade ak síce ide
o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné
vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne
užívať,
- ak
ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu
z ceny veci.
- Reklamácia
sa považuje za vybavenú, ak sa skončí reklamačné konanie odovzdaním
reklamovaného tovaru, jeho výmenou alebo vrátením kúpnej ceny tovaru,
písomnou výzvou na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie,
pričom kupujúci potvrdzuje osobné prevzatie resp. je dokladom aj
potvrdenie prepravného podniku v prípade ak kupujúci osobne nepreberá
reklamáciu..
- Reklamácia
sa považuje za vybavenú ak sa skončí reklamačné konania odovzdaním
reklamovaného tovaru (jeho výmenou, opravou) vrátením kúpnej ceny tovaru,
poskytnutím primeranej zľavy alebo odôvodneným zamietnutím.
O výsledku reklamačného konania je spotrebiteľ informovaný
v zákonnej lehote.
- Nepoškodenie
tovaru, resp. neporušenosť obalu (podľa pokynov pri preberaní tovaru) je
potrebné skontrolovať pri preberaní tovaru, nakoľko sa tovar pri preprave môže
poškodiť. Odporúčame kupujúcim rozbaliť tovar a prezrieť si ho
v prítomnosti dopravcu. Vaším podpisom kuriérovi prehlasujete, že obal
je nepoškodený.
- Tieto reklamačné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou všeobecných obchodných podmienok, a predávajúci si vyhradzuje právo ich kedykoľvek meniť aj bez predchádzajúceho upozornenia predávajúceho.
- Konakt - Jakub Furda – JFaudio Bezručova 3491/4 05951 Poprad – Matejovce, Sklad a montáže v meste Košice +421949303566